Οδηγίες για εκπαιδευτικούς

Περιεχόμενα


  • Τι είναι τηλεκπαίδευση
    Στην παραδοσιακή παροχή εκπαίδευσης οι εκπαιδευτής – εκπαιδευόμενος βρίσκονται στον ίδιο φυσικό χώρο, στον ίδιο χρόνο όπου παρέχεται η εκπαίδευση με πλήθος οπτικών και λεκτικών ερεθισμάτων χρησιμοποιώντας έντυπο και ψηφιακό υλικό.
    Μέσω της Τηλεκπαίδευσης μπορεί να παρασχεθεί εκπαίδευση χωρίς τη φυσική παρουσία εκπαιδευτή – εκπαιδευόμενου χρησιμοποιώντας ψηφιακό υλικό.
    Η Τηλεκπαίδευση χωρίζεται σε δυο κατηγορίες τη Σύγχρονη και την Ασύγχρονη
    Στη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα άμεσης (σύγχρονης) επικοινωνίας εκμεταλλευόμενοι την υπηρεσία της τηλεδιάσκεψης (teleconference). Σε αυτή την περίπτωση η διδασκαλία μοιάζει αρκετά με την συμβατική διδασκαλία, καθώς η αμφίδρομη επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευομένου υλοποιείται σε «πραγματικό χρόνο». Απλά, διδάσκων και ακροατήριο βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους. Όσο πιο εξελιγμένες είναι οι υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης, τόσο πιο αναβαθμισμένη είναι η επικοινωνία των συμμετεχόντων, προσεγγίζοντας ολοένα και περισσότερο την παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη.
    Στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, όπου οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτές-εκπαιδευόμενοι) δεν έχουν την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας (ασύγχρονη). Το εκπαιδευτικό υλικό είναι ψηφιακό και παρέχεται στον εκπαιδευόμενο κατά κανόνα με την βοήθεια υπηρεσιών του διαδικτύου με δύο τρόπους: (α) είτε σταδιακά με την πορεία του μαθήματος, όπου ο καθηγητής καθορίζει την ροή της διδασκαλίας, (β) είτε ολόκληρο στην έναρξη του μαθήματος, όπου ο εκπαιδευόμενος προγραμματίζει ατομικά τον ρυθμό μάθησης.
    Πίνακας 1: Διαφορές μεταξύ των μορφών εκπαίδευσης

    Είδος Εκπαίδευσης Χώρος Χρόνος Εκπαιδευτικό Υλικό
    Παραδοσιακή Ίδιος Ίδιος Έντυπο και ψηφιακό
    Σύγχρονη Διαφορετικός Ίδιος Ψηφιακό
    Ασύγχρονη Διαφορετικός Διαφορετικός Ψηφιακό

    Η ασύγχρονη και η σύγχρονη τηλεκπαίδευση δεν εφαρμόζονται απαραίτητα ανεξάρτητα μεταξύ τους για την υλοποίηση μιας σειράς μαθημάτων, καθώς δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά η μία προς την άλλη. Αντίθετα, συχνά χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και οι δύο αυτές τεχνολογίες, ώστε να συμπληρώνουν η μία την άλλη και να γίνεται εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων και των δύο. Για παράδειγμα, μία εισήγηση θα μπορούσε να γίνει με την χρήση υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης και στην συνέχεια το εκπαιδευτικό υλικό (σημειώσεις, ασκήσεις κλπ) ή και το video του μαθήματος να διανεμηθεί από υποδομές της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Επίσης, σε μαθήματα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης είναι δυνατόν (αν όχι απαραίτητο) κατά καιρούς να υλοποιούνται κάποιες ώρες τηλεδιάσκεψης, για την άμεση επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευμένων.
    Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας η εξ αποστάσεως διδασκαλία όπως αυτή εφαρμόζεται στη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων προστασίας από τον Κωροναϊό, δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

Επιστροφή στα Περιεχόμενα

  • Δομή Τηλεκπαίδευσης
    • Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας
      Η Τηλεκπαίδευση έχει ως κύριο φορέα υλοποίησης και υποστήριξης την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.
    • Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου
      Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου της εκάστοτε Περιφέρειας Εκπαίδευσης συντονίζουν και υποστηρίζουν το εγχείρημα σε περιφερειακό επίπεδο.
    • Ομάδα Υποστήριξης Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου
      Σε επίπεδο κάθε Σχολικής Μονάδας υπεύθυνη είναι η Ομάδα Υποστήριξης Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου.
      Στο Δημοτικό Σχολείο Πεδινής Ιωαννίνων η ομάδα απαρτίζεται από την Διευθύντρια του Σχολείου κυρία Ιουλία Χριστοδούλου, την Υποδιευθύντρια κα Αριστέα Μπόκου και τον Πληροφορικό κ. Ιωάννη Παΐλα.
      Βασική αρμοδιότητα της Ομάδας Υποστήριξης Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου είναι η τεχνική υποστήριξη των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του Σχολείου κατά τον σχεδιασμό και καθ? όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
      .
  • Εφαρμογή Τηλεκπαίδευσης
    • Συμμετέχοντες
      Η εφαρμογή της Τηλεκπαίδευσης γίνεται από τους εκπαιδευτικούς στους μαθητές του Σχολείου.
    • Διαμόρφωση προγράμματος
      Οι διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.
    • Δημιουργία λογαριασμού μαθητή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.)
      Οι γονείς δημιουργούν για τα παιδιά τους λογαριασμό στο Π.Σ.Δ. προκειμένου να χρησιμοποιούν το σύνολο των υπηρεσιών του. Αναλυτικές οδηγίες υπάρχουν στη σχετική σελίδα του σχολείου μας. Οι εκπαιδευτικοί συμβουλεύουν τους γονείς σε περίπτωση που δεν γνωρίζουν τον αριθμό μητρώου του μαθητή. Η Ομάδα Υποστήριξης συντονίζει και επικουρεί σε όλη τη διαδικασία τους γονείς.

.

Επιστροφή στα Περιεχόμενα