- Τι είναι ΤηλεκπαίδευσηΟδηγίες για το πώς μπορούν να συνδεθούν οι μαθητές στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση (Webex Meetings) από τον ΠΛΗΝΕΤ Ιωαννίνων
- Δομή Τηλεκπαίδευσης
- Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας
- Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου
- Ομάδα Υποστήριξης Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου
- Εφαρμογή Τηλεκπαίδευσης
- Συμμετέχοντες
- Διαμόρφωση προγράμματος
- Δημιουργία λογαριασμού μαθητή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.)
- Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση
- Είσοδος και χρήση της υπηρεσίας
- Οδηγίες
- Εξυπηρέτηση χρηστών
- Οδηγίες χρήσης του Webex
- Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
- Οδηγίες για την πλατφόρμα e-me
- Οδηγίες για την πλατφόρμα e-class
- Τι είναι τηλεκπαίδευση
Στην παραδοσιακή παροχή εκπαίδευσης οι εκπαιδευτής – εκπαιδευόμενος βρίσκονται στον ίδιο φυσικό χώρο, στον ίδιο χρόνο όπου παρέχεται η εκπαίδευση με πλήθος οπτικών και λεκτικών ερεθισμάτων χρησιμοποιώντας έντυπο και ψηφιακό υλικό.
Μέσω της Τηλεκπαίδευσης μπορεί να παρασχεθεί εκπαίδευση χωρίς τη φυσική παρουσία εκπαιδευτή – εκπαιδευόμενου χρησιμοποιώντας ψηφιακό υλικό.
Η Τηλεκπαίδευση χωρίζεται σε δυο κατηγορίες τη Σύγχρονη και την Ασύγχρονη
Στη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα άμεσης (σύγχρονης) επικοινωνίας εκμεταλλευόμενοι την υπηρεσία της τηλεδιάσκεψης (teleconference). Σε αυτή την περίπτωση η διδασκαλία μοιάζει αρκετά με την συμβατική διδασκαλία, καθώς η αμφίδρομη επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευομένου υλοποιείται σε «πραγματικό χρόνο». Απλά, διδάσκων και ακροατήριο βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους. Όσο πιο εξελιγμένες είναι οι υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης, τόσο πιο αναβαθμισμένη είναι η επικοινωνία των συμμετεχόντων, προσεγγίζοντας ολοένα και περισσότερο την παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη.
Στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, όπου οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτές-εκπαιδευόμενοι) δεν έχουν την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας (ασύγχρονη). Το εκπαιδευτικό υλικό είναι ψηφιακό και παρέχεται στον εκπαιδευόμενο κατά κανόνα με την βοήθεια υπηρεσιών του διαδικτύου με δύο τρόπους: (α) είτε σταδιακά με την πορεία του μαθήματος, όπου ο καθηγητής καθορίζει την ροή της διδασκαλίας, (β) είτε ολόκληρο στην έναρξη του μαθήματος, όπου ο εκπαιδευόμενος προγραμματίζει ατομικά τον ρυθμό μάθησης.
Πίνακας 1: Διαφορές μεταξύ των μορφών εκπαίδευσηςΕίδος Εκπαίδευσης Χώρος Χρόνος Εκπαιδευτικό Υλικό Παραδοσιακή Ίδιος Ίδιος Έντυπο και ψηφιακό Σύγχρονη Διαφορετικός Ίδιος Ψηφιακό Ασύγχρονη Διαφορετικός Διαφορετικός Ψηφιακό Η ασύγχρονη και η σύγχρονη τηλεκπαίδευση δεν εφαρμόζονται απαραίτητα ανεξάρτητα μεταξύ τους για την υλοποίηση μιας σειράς μαθημάτων, καθώς δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά η μία προς την άλλη. Αντίθετα, συχνά χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και οι δύο αυτές τεχνολογίες, ώστε να συμπληρώνουν η μία την άλλη και να γίνεται εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων και των δύο. Για παράδειγμα, μία εισήγηση θα μπορούσε να γίνει με την χρήση υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης και στην συνέχεια το εκπαιδευτικό υλικό (σημειώσεις, ασκήσεις κλπ) ή και το video του μαθήματος να διανεμηθεί από υποδομές της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Επίσης, σε μαθήματα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης είναι δυνατόν (αν όχι απαραίτητο) κατά καιρούς να υλοποιούνται κάποιες ώρες τηλεδιάσκεψης, για την άμεση επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευμένων.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας η εξ αποστάσεως διδασκαλία όπως αυτή εφαρμόζεται στη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων προστασίας από τον Κωροναϊό, δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.
- Δομή Τηλεκπαίδευσης
- Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας
Η Τηλεκπαίδευση έχει ως κύριο φορέα υλοποίησης και υποστήριξης την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. - Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου
Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου της εκάστοτε Περιφέρειας Εκπαίδευσης συντονίζουν και υποστηρίζουν το εγχείρημα σε περιφερειακό επίπεδο. - Ομάδα Υποστήριξης Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου
Σε επίπεδο κάθε Σχολικής Μονάδας υπεύθυνη είναι η Ομάδα Υποστήριξης Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου.
Στο Δημοτικό Σχολείο Πεδινής Ιωαννίνων η ομάδα απαρτίζεται από την Διευθύντρια του Σχολείου κυρία Ιουλία Χριστοδούλου, την Υποδιευθύντρια κα Αριστέα Μπόκου και τον Πληροφορικό κ. Ιωάννη Παΐλα.
Βασική αρμοδιότητα της Ομάδας Υποστήριξης Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου είναι η τεχνική υποστήριξη των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του Σχολείου κατά τον σχεδιασμό και καθ? όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
.
- Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας
- Εφαρμογή Τηλεκπαίδευσης
- Συμμετέχοντες
Η εφαρμογή της Τηλεκπαίδευσης γίνεται από τους εκπαιδευτικούς στους μαθητές του Σχολείου. - Διαμόρφωση προγράμματος
Οι διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη. - Δημιουργία λογαριασμού μαθητή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.)
Οι γονείς δημιουργούν για τα παιδιά τους λογαριασμό στο Π.Σ.Δ. προκειμένου να χρησιμοποιούν το σύνολο των υπηρεσιών του. Αναλυτικές οδηγίες υπάρχουν στη σχετική σελίδα του σχολείου μας. Οι εκπαιδευτικοί συμβουλεύουν τους γονείς σε περίπτωση που δεν γνωρίζουν τον αριθμό μητρώου του μαθητή. Η Ομάδα Υποστήριξης συντονίζει και επικουρεί σε όλη τη διαδικασία τους γονείς.
- Συμμετέχοντες
- Πρόγραμμα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) σε Συνεργασία με το (ΥΠΑΙΘ) υλοποίησε την τηλεδιάσκεψη Webex για εκπαιδευτικούς με την πλατφόρμα Cisco WebEx, με πιστοποίηση από την κεντρική του υπηρεσία πιστοποίησης (sso) του ΠΣΔ.
Κάθε εκπαιδευτικός αποκτά ένα δικό του εικονικό δωμάτιο το οποίο έχει ένα δικό του σύνδεσμο (link), το σύνδεσμο αυτό στέλνει στο e-mail των γονέων ή των μαθητών (ή με άλλο πρόσφορο μέσο όπως sms, messenger, whatsup, viber, ή άλλο) για να έχουν πρόσβαση στην εικονική του τάξη. Ο ίδιος ο σύνδεσμος θα ισχύει κάθε φορά.
Η πρόσβαση των γονέων στην εικονική τάξη γίνεται χωρίς κάποιο κωδικό από υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο ή tablet. Η πρόσβαση γίνεται ακόμη και μέσω τηλεφώνου με αστική χρέωση.
Η πρόσβαση μέσω τηλεφώνου γίνεται καλώντας τον αριθμό 21-1990-2394 ή 21-1198-1029. Καλώντας αυτό το νούμερο, δίνεται τον κωδικό του δωματίου του εκπαιδευτικού που σας παρέχει το σχολείο, εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση μέσω σταθερού τηλεφώνου (απαραίτητη προϋπόθεση να μην είναι κλειδωμένο το μάθημα).
Η είσοδος στην υπηρεσία γίνεται από την ιστοσελίδα https://webex.sch.gr, στην οποία υπάρχει επιλογή σε σελίδα με «Οδηγίες» και επιλογή για την «Υποστήριξη» των χρηστών.-
Είσοδος και χρήση της υπηρεσίας
Ξεκινήστε την είσοδο σας στην υπηρεσία «Τηλεδιάσκεψη Webex για Εκπαιδευτικούς» από την ιστοσελίδα του ΠΣΔ https://webex.sch.gr.
Αν παλαιότερα είχατε δημιουργήσει δωρεάν λογαριασμό οπότε δεν είναι δυνατή η εγγραφή στην υπηρεσία, τότε πρέπει να τον διαγράψετε σύμφωνα με τις οδηγίες διαγραφής.
Αν αποτυγχάνετε να διαγράψετε τον παλαιό (δωρεάν) λογαριασμό σας στο WebEx που είχατε δημιουργήσει με e–mail του ΠΣΔ, τότε μπορείτε να ζητήσετε από το ΠΣΔ την ανάκτηση (reclaim) του παλιού σας λογαριασμού και την μεταφορά του στην υπηρεσία «Τηλεδιάσκεψη για Εκπαιδευτικούς», όπως ακριβώς υποδεικνύεται στο τέλος των οδηγιών διαγραφής.
Δοκιμάστε πρώτα να εισέλθετε στην υπηρεσία από τη https://webex.sch.gr και μόνο αν αποτύχει η προσπάθεια προχωρήστε στη διαγραφή του παλιού λογαριασμού σας.
Συνιστούμε να μην ακολουθείτε άλλες διαδικασίες διαγραφής, καθώς και χρήσης, πέρα των πιο πάνω επίσημων οδηγιών του ΠΣΔ. -
Οδηγίες
Στη σελίδα της υπηρεσίας και στην επιλογή Οδηγίες υπάρχει το ακόλουθο υλικό το οποίο συνεχώς εμπλουτίζεται: -
Εξυπηρέτηση χρηστών
Σύμφωνα με την εγκύκλιο ( ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι, σελ. 9) υπάρχουν δύο επίπεδα εξυπηρέτησης των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.-
1ο επίπεδο εξυπηρέτησης: Η ομάδα υποστήριξης της κάθε σχολικής μονάδας, όπως έχει οριστεί στο myschool και η οποία αποτελείται από τηον Διευθυντή και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β? επιπέδου ΤΠΕ κτλ.), για να προσφέρει υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε ότι αφορά αρχικά στην εγγραφή των εκπαιδευτικών στο WebEx και κατόπιν στη χρήση της υπηρεσίας WebEx σύμφωνα με τους οδηγούς χρήσης που βρίσκονται αναρτημένοι στην ιστοσελίδα https://webex.sch.gr.
- 2ο επίπεδο εξυπηρέτησης: Εφόσον η ομάδα υποστήριξης του σχολείου δεν δύναται να επιλύσει κάποιο πρόβλημα που αφορά στην εγγραφή του εκπαιδευτικού στο WebEx, τότε επικοινωνεί με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (help desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση) θα βρείτε στη σελίδα https://www.sch.gr/helpdesk.
Η επικοινωνία των εκπαιδευτικών με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ θα γίνεται αποκλειστικά μέσω των ομάδων υποστήριξης της κάθε σχολικής μονάδας.
-
- Οδηγίες χρήσης του Webex
- Κατεβάστε τις οδηγίες εγκατάστασης εφαρμογής τηλεκπαίδευσης (Webex Meetings).
- Κατεβάστε τις οδηγίες χρήσης εφαρμογής τηλε-εκπαίδευσης (Webex Meetings).
- Οδηγίες για τη Σύγχρονη Εκπαίδευση μέσω του Webex από τη Δρ Κλεοπάτρα Βασιλείου.
- Οδηγίες για το πώς μπορούν οι μαθητές να παρακολουθήσουν τα μαθήματα (Webex Meetings).
- Βίντεο χρήσης της πλατφόρμας Webex από τους εκπαιδευτικούς:
-
.
- Πρόγραμμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Με την Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση έχουν τη δυνατότητα οι εκπαιδευτικοί να δημιουργούν ψηφιακά μαθήματα για τους μαθητές τους.
Προτείνεται η χρησιμοποίηση κάποιας από τις πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας, του e-me ή του e-class.
Προσοχή, μην χρησιμοποιήσετε το Google Classroom με τους μαθητές σας μιας και χρειάζεται ειδική συμφωνία του Σχολείου σας με την Google.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας προτείνεται να ενημερώνουν την Σελίδα της τηλεκπαίδευσης του Σχολείου μας που τους αφορά για να συντονίζουν την Τηλεκπαίδευση των μαθητών.
Οδηγίες χρήσης της Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και σύνδεσμοι με το πού μπορείτε να αντλήσετε υλικό για τα μαθήματά σας: - Οδηγίες για την πλατφόρμα e-me:
- Οδηγίες χρήσης της e-me για εκπαιδευτικούς
- Οδηγίες χρήσης της e-me για μαθητές
- Εγχειρίδιο χρήσης της e-me
- Παρακάτω δίνονται κάποιοι σύνδεσμοι με βιντεομαθήματα στο youtube για την e-me. Καθημερινά ανεβαίνουν νέα ενημερωτικά βίντεο:
- Πώς χρησιμοποιώ το e-me (για εκπαιδευτικούς):
- Αναλυτικές οδηγίες για την δημιουργία λογαριασμού στην πλατφόρμα e-me:
- Δημιουργία ασκήσεων και περιεχομένου στην e me:
- Ανάθεση εργασιών στην e-me:
- Οδηγίες για την πλατφόρμα e-class:
- Εγχειρίδιο ηλεκτρονικής σχολικής τάξης (eclass).
- Δημιουργία μαθήματος με την Eclass (η-τάξη), έκδοση 2η
- Βίντεο για την πλατφόρμα e-class. Καθημερινά ανεβαίνουν νέα ενημερωτικά βίντεο:
- Δημιουργία μαθήματος στο e-class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου:
- Σύνδεση μαθητών στο e-class και εγγραφή σε μάθημα:
- Ρυθμίσεις μαθήματος στην πλατφόρμα e-class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου:
- Δημιουργία μαθημάτων στο e-class:
- Μάθημα για την πλατφόρμα e-class:
- Δημιουργία μαθήματος στο e-class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: